torstai 4. kesäkuuta 2009

Virka.

Pidin eilen opetusnäytteen ja samana päivänä päätettiin yliassistentuurin täyttämisestä. Sain viran, koska olin ainoa hakija. Vaikka virka on mainittu täytettäväksi viideksi (5) vuodeksi, se ei oikeastaan ole virka kuin enää tämän vuoden loppuun. Siitä huolimatta, että olen ollut nyt jo viisi (5) vuotta opettavan tutkijan virassa, tämä tuntuu jotenkin oikeammalta.

En koskaan varsinaisesti ajatellut tavoittelevani akateemista uraa. Näyttää siltä, että olen kuitenkin jonkinlaiselle sellaiselle ajautunut.

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Onnea! Ja villin assosiaation kautta tämä.

Tero Heiskanen kirjoitti...

Onnittelut!

Ilkka kirjoitti...

Onnittelut yliherran nimesta: minun vanha virkani on hyvissa kasissa.

Silloin vuosia sitten kun mina sain kyseisen viran, olin myos ainoa hakija, mutta se oli alan hulluina vuosina. Onko lama-Suomessa edelleenkin niin paljon toita alan tohtoreille, ettei tuollaiseen virkaan tosiaan tule yhtaan ulkopuolisia hakijoita?

Tiedemies kirjoitti...

Hmm.. Luulen, että tohtoreille on edelleen aika paljon töitä ja toisaalta tohtoreita ei yliassistentuurilla Tampereelle muualta houkutella. Ja täkäläiset potentiaaliset hakijat ovat jo joko paremmissa asemissa tai tiesivät etukäteen, ettei maksa vaivaa.

Jukka Aakula kirjoitti...

Onnea.

Anonyymi kirjoitti...

onnea.